نکاتی در مورد سفرکردن از زبان کیتی زافرس

سفیر ۳۶۱ و ورزشکار سال ۲۰۱۷ ورزش‌های سه‌گانه

 

 

نکاتی درباره سفر از زبان کیتی زافرس 361

بگذارید پیش از هر چیزی نگاهی به کارنامه درخشان خانم کیتی زافرس بی‌اندازیم. زافرس آمریکایی پس از درخشش خود در مسابقات جهانی سه‌گانه ۲۰۱۷ و به دست آوردن ۴ پیروزی در یک فصل کامل شامل یک نقره در یوکوهاما و یک برنز در ادمنتون مقام دوم رادر فینال روتردام از آن خود کرد و در پایان سال ۲۰۱۷ مقام سوم کلی را به دست آورد.

تیم مختلط کیتی زافرس به همراهی کریستین کسپر، بن کانوت و مت مک الوری مدال نقره را در مسابقات قهرمانی جهان هامبورگ به گردن انداخت تا درخشش‌های کیتی تکمیل شود.

برای به دست آوردن تمام این مقام ها و شرکت در مسابقات مختلف کیتی مجبور به انجام سفر در سرتاسر دنیا است، همین باعث موضوع باعث شده که او علاوه بر ورزشکار به یک جهانگرد ماهر نیز تبدیل شود. حالا در مورد سفر کردن و تکنیک‌هایی که برای سفر کردن به کار می‌گیرد؛ میگوید.

او معتقد است سفر همان‌گونه که می‌تواند لذت‌بخش باشد، استرس‌زا نیز هست. از برنامه‌ریزی تا جمع کردن وسایل که در واقع قبل از ترک‌کردن خانه و رسیدن به مقصد است سختی کار آغاز می‌شود. او می‌گوید پیش از رفتن به فرودگاه برنامه ریزی طولانی‌ای دارم که شامل تحقیق در مورد مقصد و درک بهتر از مکانی که در آن اقامت خواهم داشت می‌شود مثل پیدا کردن فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران‌های نزدیک به اقامتگاه. و از آن جایی که او باید برای سه ورزش آماده شود، مکان استخرها، پیست‌های دو میدانی و مسیرهای مناسب دوچرخه سواری را نیز بررسی می‌کند.

در طی سفرهای زیادی که داشته؛ متوجه شده است که تنها باید وسایل کاملا ضروری را با خود حمل کند” اگر وسیله‌ی اضافی با خود برمی‌دارم باید حتما ارزش جایی که در ساک من اشغال می‌کند را داشته باشد و حداقل برای راحتی من باشد مثل بالش گردن”

کیتی می‌گوید:”وقتی به مقصد خود می‌رسید هرگز به عقب نگاه نکنید.” خود او نیز به محض رسیدن به مقصد سعی می‌کند با زمان جدید سازگار شود به این معنی که اگر وسط روز برسد، باید تا شب و زمان مناسب خواب، بیدار بماند و اگر بعداظهر برسد مستقیم به تخت خواب می‌رود.”وقتی به مکان جدیدی که قرار است مدتی آن جا باشیم می‌رسیم اصلا به منطقه زمانی که از آن جا آمدم فکر نمی‌کنم و بر بهبود عملکردم مطابق با زمان جدید تمرکز می‌کنم.”

نهایتا او توصیه می‌کند که “با جریان پیش بروید.” سفر همیشه سرگرم‌کننده و جالب نیست و ممکن است استرس‌زا باشد” برای مشکلات آماده باشید و بدانید که آن‌ها خارج از کنترل شما اتفاق می‌افتند و باید با آنها سازگار شوید. سعی کنید واکنش زیادی نشان ندهید و نگذارید مشکلات روی شما تاثیر بگذارند.”

 

نکاتی درباره سفر از زبان کیتی زافرس 361

کارهایی که باید در سفر به یک کشور جدید انجام دهید:

  1. در مورد شهر مقصد تحقیق کنید؛ این که کجا اقامت دارید و فروشگاه‌های موادغذایی و رستوران‌های نزدیک به شما کجا هستند.
  2. با منطقه زمانی جدید هماهنگ شوید و به عقب نگاه نکنید.
  3. در مورد استخرهای محلی، پیست‌ها و مسیرهای دویدن و دوچرخه سواری اطلاعات کسب کنید.
  4. کارهای جدید را امتحان کنید!

 

 

 

منبع: ۳۶۱ آمریکا